torsdag 29. november 2007

eksamen nærmer seg

- og den nærmer seg noe veldig også! tidligere har ikke denne sannheten helt gått opp for meg, og det har resultert i særdeles dårlig lesing og elendig prioritering av tid. nå er imidlertid situasjonen en noe annen. jeg har i dag gjort hele SYV eksamensoppgaver! jeg er fryktelig stolt av meg selv. dette høres kanskje ikke mye ut (og det er det kanskje ikke heller), men det er de første syv eksamensoppgavene jeg har gjort i tilknytning til eksamen i NV-201. noen vil kanskje påstå at jeg er litt seint ute med leseinnspurten, men da sier jeg bare bedre seint enn aldri. ja, for det sa faktisk den godeste foreleserdansken i går da vi hadde en oppsummerende forelesning i sykdomslære. eksamensoppgavene ble gjort hos mormor og morfar. jeg konkluderte med at jeg ville få mye mer gjort der enn her hjemme for meg selv, her hvor tv-en til stadighet lokker meg til latskap og avkobling. avkobling fra denne slitsomme hverdagen, fra disse truende eksamenene som henger over meg som elg i solnedgang. eller noe lignende. uansett - jeg må sove nå. seks timer traumatologiundervisning venter i morgen.

-Guds fred og glede være hos dere alle

6 kommentarer:

Audun Westad sa...

NRK burde fortsatt med undervisningsTV slik at vi kunne lært noe av å sitte der :)

lykke til på eksamen :)

Anonym sa...

Ja, hvem hadde vel ikke valgt NRK framfor friends og home and away?!

Det var koselig å se deg i dag!! :D Jeg lever også på bedre sent enn aldri prinsippet! Utrolig morsomt med elgen i solnedgangen!! :D :D Jeg føler eksamen er litt mer som et pinnsvin i skoen. Eller en drage i ryggsekken. Eller en skorpion på brødskiva. YUKKK!!!

Audun Westad sa...

Oj! En lek jeg er god i også, det der :) Hurra! Jeg hiver meg på!

Vombat i brødboksen

Snegle i leverposteien

Rust og møkk i Möllers tran

:) Jeg er glad i ord/setningsleker som inneholder dyr i bestemte situasjoner. Bare spør Irene ;)

Hanna Grethe sa...

kaos: nja... jeg liker egentlig litt følelsen av å bare sitte og fylle meg med tomhet. det er litt deilig! :-)

aggieB: kjempekoselig å se deg, ja! :-) veldig positivt ladet overraskelse der. pinnsvin i skoen er min favoritt! :-)

kaos igjen: vombat?

Audun Westad sa...

Ja, vombat. Det er et av de dyrene som er spesielt for Australia, eller noe i den duren. At least they make a great deal out of it :)

Ani sa...

http://no.wikipedia.org/wiki/Vombater ... -Sånn bare for å blande meg inn i samtalen her... :P