torsdag 28. august 2008

ferie - frieri - flekkefjord

Bokstavrim! :-)

Nå har jeg ikke skrevet noe her siden 9. juli, ser jeg. Da er det kanskje på tide med en oppdatering...?

Jeg befinner meg for øyeblikket i Flekkefjord, hvor jeg skal bo i til sammen 12 uker i høst. Jeg kan ikke si jeg jubler over å ha blitt plassert her (har praksis på Flekkefjord sykehus), men siden det har blitt sånn og jeg ikke kan gjøre noe med det, er det viktig å tenke positivt! :-)

- jeg blir veldig godt kjent på strekningen Kristiansand-Flekkefjord
- jeg får bli kjent med nye mennesker, blant annet min samboer Stine :-)
- jeg blir kjent med enda en sørlandsby
- jeg får høre folk si "du kjære mirakkels" x flere per dag
- jeg setter plutselig mye mer pris på Kristiansand
- jeg kan besøke tante Liv så ofte jeg vil

Jeg begynte visst i litt feil ende her. Ferie! Jeg og Marius hadde to uker ferie i august, og regnet strømmet ned i strie strømmer, sånn som det gjerne pleier å gjøre når vi har ferie. Men det la ingen demper på gleden da Marius Fridde 6. august! :-D Regnet blandet seg da med gledestårer, og gleden og takknemligheten er fremdeles veldig stor. Vi gifter oss neste sommer, og jeg er lykkelig! :-)

Sommeren bød også på flere bryllup, faktisk x 4 for min del. Elise og Øystein, Irene og Audun, Silje og Daniel, Sarah-Ann og Marius (en annen Marius, altså). Veldig, veldig koselige bryllup, alle sammen. Fint å se hvordan ulike par har så ulike bryllup - hvordan dagen og festen speiler brudeparet. Det fascinerer og inspirerer meg i tanken på vårt eget. Men nå er det Vivian og Magnus som er i fokus. Neste helg skal jeg være forlover, og det blir spennende! :-)

Etter nærmere tre timer i buss for å komme fra Kristiansand til Flekkefjord, er jeg rimelig trøtt, så jeg tror jeg avslutter. Må Gud velsigne dere, mine venner.

8 kommentarer:

- viV - sa...

Jippi! Jeg har ventet på denne oppdateringen:-)

Fru Irene, ho pene sa...

Hurra!
Hannababy oppdaterer Ü Og det er deilig å kunne lese hvor lykkelig du er - selv om du er i Flekkefjord (som forresten er en vakker by) og regnet har strømmet ned. Gleder meg til å se deg i morgen, kjære! *KLEM*

Anonym sa...

Mirrakkels... HAHAHAHA! Veldig morsomt! :-) Jeg blir vel rimelig godt kjent i Flekkefjord etter hvert jeg og... :-P

Savner deg jenta mi! :-)

Anonym sa...

Du, kjære mirakkels, nå må du je dg me måbbing a Flekkis å dialektå - ALVORLI TALT, lillesøstar! ;) :)
Ha ei kosli jåbbehelg! Å så ska me tåppa heile driden me Mamma Mia i måråkvell - blir digg!

Hanna Grethe sa...

viV: Så bra at det endelig kom noe, da... :-)

ireneMor: Var så koselig å treffe dere i helgen! Hils mann! :-)

marius: Savner DEG!

anonym: Mamma Mia var supert! :-) Du er super!

Audun Westad sa...

Er Flekkefjord blitt det nye Paris eller New York nå, eller er det fortsatt en liten og stille sørlandsby?

Hanna Grethe sa...

Flekkefjord er det nye joggestedet! :-)

Audun Westad sa...

Nice!
Det var aldri det da jeg bodde der :s
Rart med det...