onsdag 14. mars 2007

sisten, tikken - kall d ka du vil!

no har eg altså blitt tikket av kristin til denne blogge-tikken som sprer seg som en epidemi ut i d store blogglandskapet. (eller sisten, som enkelte kaller an. d e kanskje litt som å disse. nåkken kaller d å huske. jaja.)

i hvert fall: greien e jo at folk ska skrive seks litt rare eller morsomme ting om seg sjøl som kanskje ikke så veldi mangen vet. så here we go:

1. eg hadde kolikk då eg va liten, og mamma bærte så mye på meg for å få meg t å slutte å grine at hon fikk sin første senebetennelse i armen. dette har hon slete m ever since.
2. då eg va liten ville eg bli snekker, for då kunne eg slippe å gå på gymnas.
3. eg hadde aldri hatt en jobb før eg jobbet i fjor sommer.
4. eg har hatt to fotballskader uten å ha spilt organisert fotball.
5. eg har aldri sovet i telt.
6. eg har deltatt i ungdommens pianomesterskap i oslo då eg va 15 år.

og så lager eg meg min egen liste. seks ting eg ikke liker :)

1. eg liker ikke kokte gulrøtter
2. eg liker ikke selleri. d forpester alt i nærheten.
3. eg liker verken kaffe eller te. dessverre, ville nåkken si...
4. eg liker ikke gummistøvler. har faktisk et prinsipp mot d.
5. eg liker ikke bob hund. hadde d vært en mann som het bob til fornavn og hund til etternavn, hadde d vært greit.
6. eg liker ikke å gå med feil undik på feil dag. eg takler d faktisk ikke. får helt angst av d.

d va d! ENJOY! :D

10 kommentarer:

Ani sa...

Amen for det med kaffi og te *hehe* -Herlig aqt det ikke bare er meg som er kresen på sånt!!:)

Tror forresten jeg trenger et aldri så lite bergensk-kurs... Hva i all verden betyr "undik"??

Hanna Grethe sa...

undik betyr truse. akkurat som strømpik betyr strømpebukse.
bergensk e virkeli en flott dialekt, asså. :D kanskje eg burde lage en ordbok til deg en dag?

Anonym sa...

Ikke like Bob Hund... :-(

Anonym sa...

Ett spm til, forresten... "Hvem svarte er Bob Hund???"

A sa...

hahaha! du er bare den søteste! angst av å gå med feil undik feil dag er jo bare skjønt!

ha en nydelig dag! ;)

Adrianpadrian sa...

fantastisk at du skrev den med gummistøvler!! nei til gummistøvler. NTG forever!

Anonym sa...

Det med Bob Hund er vel en faktafeil eller noe i den duren. Det går ikke an å IKKE like bob hund.
Hvordan gikk pianomesterskapspillingsturneringen da?

Fru Irene, ho pene sa...

Det går ikke an å si at gummistøvler ikke er PRAKTISK og FORNUFTIG.
Jeg <3 støvlene mine!

Liv Iren og Håkon sa...

undik er vel egentlig selvforklarende.. Noe man har "under" tøyet --> undik! Jeg er jo medlem i NTG-klubben jeg faktisk!

Hanna Grethe sa...

æni: bob hund e et band. og eg trodde d va en fyr som het bob t fornavn og hund t etternavn. og når d ikke va sånn d va, boikotter eg bob hund.

a. og liv iren: d e godt å se at NTG fremdeles eksisterer!:D meget bra!

irene, du søte og pene: nåkken liker støvler, andre ikke. eg hører m t den siste kategorien...:P men eg skaskje prøve å hindre deg i å like di!:)